Każda dodatkowa usługa, którą możemy zaoferować naszym klientom, jest atutem na naszą korzyść i będzie nas wyróżniać spośród wszystkich innych firm, z którymi konkurujemy. Od metod płatności, przez spersonalizowaną obsługę, po wiadomości przypominające o umówionych spotkaniach - to strategie, które wyróżniają nas spośród innych firm, ponieważ zwracamy uwagę na szczegóły, które są tak ważne dla naszych klientów.
Jeśli rozważasz wdrożenie wiadomości przypominających dla swoich klientów, to jest to artykuł dla Ciebie. Porozmawiamy o rzeczach, które musisz wziąć pod uwagę, o danych potrzebnych do wdrożenia tej strategii i o kilku wskazówkach, które mogą pomóc Ci zacząć.
Czego potrzebuję, aby zacząć?
Przede wszystkim musisz mieć na uwadze, że aby wysyłać wiadomości musisz posiadać bazę danych, w której zawrzesz imiona, nazwiska i przede wszystkim numery telefonów swoich klientów. Idealnie byłoby, gdybyś miał wirtualną platformę, która przetworzy te dane, zorganizuje termin ich kolejnego spotkania i wyśle za Ciebie przypomnienie.
Ważne jest również , abyś dał znać klientowi, że otrzyma wiadomość od Twojego sklepu . Dzięki temu będą wiedzieli, że w przypadku, gdy nie znają numeru, wiadomość pochodzi od Twojej firmy. Dodatkowo zmniejszasz ryzyko, że poczują się bezbronne i niekomfortowe.
Kiedy masz już bazę danych, ważne jest, aby wszyscy Twoi pracownicy byli świadomi nowego mechanizmu kontaktu. Chociaż kierownicy liniowi będą potrzebowali bardziej szczegółowego wprowadzenia do systemu, wszyscy pracownicy powinni znać te informacje, aby mogli je przekazać klientom w momencie dokonywania sprzedaży.
Struktura komunikatu
Jeśli zdecydowałeś się zainwestować w platformę zarządzania spotkaniami, która obejmuje wiadomości tekstowe, prawdopodobnie będziesz miał do dyspozycji wiele edytowalnych szablonów, w których możesz edytować tekst, aby poczuć się bardziej osobiście i relatywnie.
Każda wiadomość powinna zaczynać się od krótkiego powitania i przedstawienia, kto wysyła tekst. Dzięki temu klient automatycznie będzie wiedział, kto do Ciebie pisze.
Po tym należy podać powód wysłania wiadomości. W przypadku przypomnienia o umówionym spotkaniu, konieczne jest podanie daty, godziny i miejsca spotkania. Ten ostatni czynnik jest bardzo ważny, jeśli Twoja firma ma więcej niż jedną lokalizację.
Na koniec można zakończyć wiadomość podaniem numeru kontaktowego do obsługi klienta w przypadku, gdy podane dane są błędne. Może się to zdarzyć np. w przypadku wprowadzenia niewłaściwej daty lub godziny. Dzięki podaniu numeru kontaktowego, klient będzie mógł rozwiązać problem za pomocą odpowiednich środków.
Kilka wskazówek dotyczących przypomnień o wiadomościach
Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, możesz użyć systemu wiadomości do potwierdzania zakupów, wysyłania kodów rabatowych, przypominania o okazjach promocyjnych i wielu innych. Najważniejsze, żebyś nie nadużywał go do tego stopnia, że Twoi klienci będą ignorować komunikaty.
Przypomnienia powinny być dobrze napisane i zawsze odpowiednio oznaczone. Pozwoli to uniknąć zamieszania w przyszłości, a Twój klient będzie czuł się bezpiecznie wiedząc, że w ten sposób przypominasz mu o terminach. Ponadto ważne jest, abyś wyjaśnił swoim klientom, jakie są Twoje zasady bezpieczeństwa danych, ponieważ da im to pewność, że ich dane osobowe nie są u Ciebie zagrożone.
Pamiętaj, aby zaplanować wysyłanie wiadomości tekstowych w godzinach pracy. W ten sposób unikniesz budzenia swoich klientów wiadomościami zbyt wcześnie rano lub tego, że po prostu zignorują je wieczorem. Warto też zastanowić się, jak często będziesz je wysyłać - czy będzie to dzień przed wizytą? godziny przed? Jest to całkowicie zależne od Ciebie i będzie zależeć od tego, co działa najlepiej dla Twoich klientów. Zalecamy jednak wysłanie wiadomości z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
Posiadanie różnych kanałów, za pomocą których możesz komunikować się bezpośrednio ze swoimi klientami, to narzędzie, którego nie powinieneś przegapić. Możesz włączyć strategię komunikatorów do swoich planów biznesowych, wykorzystać ją na swoją korzyść przy wdrażaniu nowych mechanizmów marketingowych, a także zapewnić obsługę klienta za pośrednictwem tego kanału.