• kontakt@mojastrona.pl

Sprzedawcy kosmetyków: czym się kierować przy wyborze?

Sprzedawcy kosmetyków: czym się kierować przy wyborze?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. Dystrybutor produktów kosmetycznych: ...

Rozwój procesów i operacji zarówno w zakresie zakupu, jak i sprzedaży produktów i usług jest podstawowym elementem sukcesu naszej firmy.

Dlatego w procesie zarządzania relacjami z dystrybutorami produktów kosmetycznych konieczne jest pogłębianie wzajemnej wiedzy, aby poprawić koordynację i współpracę między nimi. Zwiększy to rentowność łańcucha dostaw i zmniejszy wykładnicze ryzyko związane z łańcuchem dostaw.

Kluczowe czynniki przy wyborze dystrybutora kosmetyków

Wybór dobrego dystrybutora kosmetyków jest kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Proces selekcji musi być staranny, a my musimy być selektywni, ponieważ jest to czynnik strategiczny, który ma na celu ożywienie naszej działalności. W tym celu należy wykonać poniższe czynności:

KROKI

OPIS

Badanie wstępne

Należy rozpocząć proces analizy, który pozwoli firmie poznać rynek, charakterystykę konkurencji, liczbę potencjalnych klientów oraz główne punkty sprzedaży produktu.

Kontakt

Znalezienie wiarygodnego i odpowiedniego dystrybutora produktów zgodnie z potrzebami firmy. W rzeczywistości wielu dystrybutorów produktów jest polecanych przez sieć kontaktów firmy.

Wybór

Konieczne jest skontaktowanie się z kilkoma dystrybutorami w celu przeanalizowania, który z nich jest najbardziej wiarygodny i najlepiej dostosowany do potrzeb użytkownika.


Na początek należy poprosić o informacje o ich wypłacalności finansowej oraz o punktach sprzedaży (sklepy fizyczne, domy towarowe, sklepy internetowe itp.), w których można je umieścić.


Z drugiej strony, musimy przeprowadzić własne poszukiwania , szukając informacji w Internecie lub kontaktując się z innymi podmiotami, które obecnie współpracują z danym dystrybutorem produktów.


Znajomość ich klientów pozwala nam lepiej ocenić, czy jest to poszukiwany przez nas dystrybutor, ponieważ musimy sprawdzić, czy produkty, które sprzedają, stanowią uzupełnienie, a nie konkurencję dla naszych produktów kosmetycznych.

Negocjacje

Podczas negocjacji firma musi być otwarta na wiedzę dystrybutora na temat rynku.


Należy wziąć pod uwagę sugestie dotyczące sposobu dotarcia do grupy docelowej, kształtu opakowania, a nawet ewentualne zmiany, jakie należy wprowadzić w produkcie, aby lepiej dostosować go do rynku.

Osiąganie porozumień

Kluczem do osiągnięcia porozumienia z dystrybutorem produktu jest zaoferowanie atrakcyjnej marży zysku, która będzie się zwiększać w zależności od wielkości sprzedaży. Dzięki temu dystrybutor będzie miał motywację do zwiększenia sprzedaży naszego kosmetyku.

Działania uzupełniające

Po podpisaniu umowy należy koniecznie skontaktować się z dystrybutorem, aby sprawdzić, czy wszystko przebiega prawidłowo. Konieczne jest także organizowanie spotkań i otrzymywanie comiesięcznych raportów na temat rozwoju sprzedaży.

Kluczowe aspekty w negocjacjach z dystrybutorem produktów kosmetycznych

W trakcie negocjacji będziecie musieli uzgodnić warunki dystrybucji, zwłaszcza te kluczowe punkty, które będą stanowić podstawę relacji.

Są to aspekty, które należy wynegocjować i szczegółowo omówić z dystrybutorem produktów kosmetycznych:

ASPEKTY

OPIS

Cena

Celem negocjacji z dystrybutorem jest uzyskanie jak najlepszej ceny i często dystrybutorowi trzeba przedstawić stałą cenę detaliczną ze stałą marżą dla dystrybutora.


Jeśli przewidywana jest długoterminowa współpraca, zawsze można spróbować zaoferować premie ilościowe.

Wyłączność

W sektorze kosmetycznym, w zależności od dystrybutora produktu, często występuje prośba o wyłączną dystrybucję, tzn. dystrybutor podpisuje, że nie może współpracować z innymi markami w sektorze kosmetycznym.

Warunki płatności

Zgodnie z prawem maksymalny termin płatności wynosi 30 dni kalendarzowych, licząc od momentu rozpoczęcia dystrybucji produktów. Można jednak zawrzeć inne porozumienie, pod warunkiem, że nie przekroczy ono 60 dni kalendarzowych.

Reklama

Innym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest reklama. W branży kosmetycznej jest to kluczowy aspekt przyciągania klientów. Dlatego można wynegocjować, aby dystrybutor reklamował naszą markę kosmetyków na swojej stronie internetowej, w serwisach społecznościowych itp. W ten sposób produkt będzie bardziej widoczny wśród rzeczywistych i potencjalnych klientów.

Nikt nie rodzi się ekspertem w sztuce negocjacji; ważne jest jednak, aby rozwijać tę umiejętność w celu uzyskania lepszych warunków dla swojej firmy.

Dlatego wiedza o tym, jak negocjować z dystrybutorem produktów kosmetycznych, ma fundamentalne znaczenie, a pierwszą rzeczą, którą musimy wziąć pod uwagę, są cele, jakie dystrybutor chce osiągnąć, aby przyciągnąć klienta.

Mając to na uwadze, poniżej przedstawiamy listę niektórych dystrybutorów kosmetyków. Lista ta nie jest wyczerpująca, ale będzie dobrym punktem wyjścia do rozpoczęcia poszukiwań i nawiązania ważnych kontaktów, które pozwolą Ci osiągnąć sukces w Twoim centrum urody.

  • La Belleza: z prawie 30-letnim doświadczeniem, posiada szeroką gamę marek i produktów, zarówno dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich, spa, jak i innych.
  • Orianne's CosmetiCO: specjalizuje się w kosmetykach, ale obsługuje wszystkie rodzaje produktówkosmetycznych, a także importuje międzynarodowe marki. Realizują wysyłki krajowe i międzynarodowe.
  • Distribuidora de belleza Los Pericos: Dzięki szerokiej gamie marek, w ich ofercie na pewno znajdziesz coś dla siebie.
  • ARI Imagen & Belleza: ponad 2500 różnych produktów z ponad 25 różnych kategorii to wspaniała baza, na której można budować swój rozwój.
  • Círculo de Belleza: ceny hurtowe zaczynają się już od jednej sztuki, a program lojalnościowy jest bardzo konkurencyjny, można nawet zaprosić ich na specjalne kursy i wydarzenia.
  • Ananda Store: 100% hurtownia, która rozprowadza ponad 15 marek kosmetyków w całym Meksyku.
  • Tienda Lobo: hurtownik i sprzedawca detaliczny wszelkiego rodzaju produktów, materiałów i narzędzi dla salonów fryzjerskich, fryzjerek i salonów piękności.
  • Klytia: marka kosmetyków wysokiej klasy działająca od ponad 125 lat na rynku meksykańskim. Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją szerokiej gamy produktów kosmetycznych i zabiegów pielęgnacyjnych w różnych miastach.
  • Grupo IUISA: posiada kilka oddziałów wewnętrznych, które wspólnie obsługują cały proces produkcji różnych produktów kosmetycznych, a jej klientami branżowymi są takie firmy, jak Arabela, Yves Rocher i L'Oréal.
  • Lavin: specjalizuje się w produkcji wielomarkowych produktów kosmetycznych, które są sprzedawane w dużych sieciach samoobsługowych w Meksyku i Stanach Zjednoczonych.
  • Bíox Labotarios: posiada ponad 40-letnie doświadczenie w produkcji i dystrybucji produktów odżywczych, kosmetycznych, dermokosmetycznych i do pielęgnacji skóry.

Powiązane artykuły

1. wszystko o sprzęcie potrzebnym do estetyki.

2. Lista sprzętu kosmetycznego i najlepszych miejsc, w których można go nabyć.

3. co jest potrzebne, aby założyć własny salon kosmetyczny lub centrum urody?

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz