• kontakt@mojastrona.pl

Jak prowadzić firmę sportową

Jak prowadzić firmę sportową

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Sport
  3. Jak zarządzać administracją ...

Wbrew temu, co myślą kibice, świat sportu to, dziś bardziej niż kiedykolwiek, biznes. Rynek rośnie skokowo, coraz więcej supergwiazd generuje niebotyczne kwoty, a pasja fanów na całym świecie zawsze przekłada się na dobre dywidendy.

Dlatego też pojawił się zawód menedżera biznesu sportowego. Niezależnie od tego, czy chodzi o planowanie i zarządzanie salą gimnastyczną czy boiskiem sportowym, ważne jest, aby być przygotowanym w tej dziedzinie, aby wykonywać efektywną pracę.

Wiele osób uważa, że wiedza sportowa nie jest konieczna, aby być dobrym menedżerem w tej branży. Jednak nieznajomość tajników każdej dyscypliny, potrzeb każdej kategorii sportowców i realiów sportu może skazać nawet najbardziej przygotowanych profesjonalistów.

Choć sportowcy są główną postacią każdej organizacji sportowej, naiwnością jest sądzić, że tylko oni odpowiadają za optymalne funkcjonowanie organizacji. Za każdym zagraniem i każdym sukcesem stoi profesjonalista odpowiedzialny za koordynację praktycznie każdego aspektu logistyki.

W tym sensie zarządzanie sportem staje przed niezliczoną liczbą wyzwań: rywalizacja o zwycięstwo czy o zrównoważony rozwój? Jak podjąć decyzję, która pozytywnie wpłynie na organizację, ale sprawi, że będę źle postrzegany przez kibiców? Jak poradzić sobie z konkurencją, która ma więcej i/lub lepsze zasoby?

W mniejszej skali, nawet właściciele małych obiektów, takich jak siłownie czy korty do wynajęcia, muszą zmierzyć się z kilkoma z tych pytań. A ponieważ jest to branża pełna pasji, każdy błąd może sprawić, że pętla na naszej szyi zostanie zarzucona.

Czym jest zarządzanie w sporcie?

Mimo że nie ma jednej i ujednoliconej definicji, możemy stwierdzić, że administracja sportowa to kumulacja procesów administracyjnych - czyli planowania, organizowania, kierowania, wykonywania, kontrolowania i audytu - w środowisku sportowym.

Administrator sportu musi więc posiadać szeroką wiedzę na temat sportu (dyscyplin), w którym będzie pełnił funkcję menedżera. Dzieje się tak dlatego, że oprócz skupienia się na aspektach ekonomicznych i personalnych, będzie on musiał brać czynny udział w planowaniu instytucji lub firmy, w której pracuje.

Jak zarządzać administracją firmy sportowej?

Oczywiście najlepszym sposobem na zarządzanie firmą sportową jest zawsze zatrudnienie profesjonalistów wyspecjalizowanych w tej dziedzinie. Ale w przypadku, gdy chcesz zaryzykować w tej dziedzinie, aby zarządzać firmą rodzinną, następujące rozważania mogą być niezwykle praktyczne:

  1. Informuj się: Jak już wspomnieliśmy, menedżer biznesu sportowego ma tę szczególną cechę, że musi również znać tajniki obszaru, w którym pracuje. Czy masz siłownię? Zaangażuj się, poznaj maszyny i potrzeby odbiorców.

  2. Zakup specjalistycznego oprogramowania: czasami firmy upadają, ponieważ nie chcą dokonywać drobnych inwestycji w narzędzia, które mogą wydawać się zbędne. Jest to duży błąd, ponieważ oprogramowanie do zarządzania sportem ma metryki i narzędzia, których potrzebujemy, aby wykonać zadanie.

  3. Opracuj strategię marketingową: powiedzieliśmy to na początku. Branża sportowa i wellness to biznes i jako taki powinien być sprzedawany. Wykorzystaj niszę klientów, którą chcesz przyciągnąć i stwórz do tego strategię. Czy chcesz przyciągnąć młodych ludzi, czy raczej rodziny? Jakiej publiczności oczekujesz od swojego biznesu? Określenie swoich celów będzie pierwszym krokiem.

  4. Zatrudnij wyspecjalizowanych fachowców: to podstawa, zwłaszcza jeśli jesteś jeszcze neofitą w branży, do której wchodzisz. Ważne jest, aby mieć wyszkolonych i wyspecjalizowanych specjalistów, którzy mogą poprowadzić naszych klientów przez cały czas ich pobytu w naszych obiektach.

  5. Utrzymuj skrupulatną kontrolę nad finansami: To może wydawać się oczywiste w każdym biznesie, ale nie powinno zostać pominięte. Podczas gdy wspieranie, zachęcanie i inwestowanie w swoich klientów pomoże Ci zbudować lojalną bazę fanów, nigdy nie możemy pominąć faktu, że musimy generować zysk. Jeśli chcemy dostarczać światowej klasy doświadczenia, będziemy musieli przynosić dochody, aby zapewnić naszym klientom to, co najlepsze.

Biznes sportowy, wellness i fitness ma praktycznie nieograniczony potencjał. To nisza, która - jak się wydaje - nigdy nie umrze, a wręcz przeciwnie - będzie się rozwijać i ewoluować wraz z ludzkością.

Dlatego udane zarządzanie naszym sportowym przedsięwzięciem może w ostateczności przełożyć się na ogromne korzyści ekonomiczne. Dzięki uwzględnieniu tych prostych wskazówek oraz idealnym inwestycjom i infrastrukturze, Twojej firmie uda się wyróżnić na tle konkurencji.

Powiązane artykuły:

  1. Jak zrobić listę obecności w programie Excel
  2. Jak określić cele siłowni?
  3. Jakie są najlepsze miesiące na oferowanie rabatów w Twojej siłowni?

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz